Gaudo Island (가우도)

Korea Tourist Attractions

1. Please comment if there are any places you would like to visit. We will post pictures and detailed maps.

Gaudo Island (가우도)

stocking 0 77 0 0
JEOLLANAM-DO WEATHER
加島は康津湾にある 8 つの島の中で唯一の人口の島です。 1789 年までは大邱面の一部でしたが、その後法岩面に変更され、行政再編により 1914 年からは現在道岩面の一部となっています。名前は、甘津邑の報恩山に関連してその外観が牛の頭のように見えることに由来しています。島全体が牛のメオンゲ(農具を引きずるために牛の首に巻いた曲がった棒)に似ているため、この島はガウド島(漢字でガ:メオンゲ)と呼ばれるようになりました。


加島島からは康津湾と無人島が四方八方に見えます。海岸の景観が素晴らしく、ハクモクレンやヒノキ群生地、クロマツなどの多様な自然観光資源が生い茂っています。訪問者は本土から吊り橋を通って歩いて島に行くことができます。島に到着すると、山と海岸に沿った全長2.5kmの生態探訪道路を利用できます。また、康津湾の美しい景色を一望できる場所には、さまざまな種類の魚が生息する釣り公園も位置しています。島の頂上には、高さ25メートルの青子タワーを起点とする環境に優しいレジャー施設であるジップトラックを楽しむことができます。
Day off N/A (Open all year round) Opening day
Experience guide [Gaudo Island Zip Track]
Operating hours: 09:00-18:00 (total 15 min / 14 min of safety training + 1 min of riding)
Fee: Individuals 25,000 won / Groups 18,000 won / Students 17,000 won / Groups of students 15,000 won
* Groups of 20 people or more
Age of use
Hours of use Ask • 1330 Travel Hotline: +82-2-1330
(Korean, English, Japanese, Chinese)
• For more info: +82-61-430-3114
Di sản Receive
Parking lot When should you use it?
Stroller rental none Pet none
Credit Source KOREA TOURISM ORGANIZATION
Address 473, Wolgot-ro, Gangjin-gun, Jeollanam-do

STOCKZERO does not store any data regarding current location information. We simply use OpenStreet's source code to show it to our customers. The location may not be accurate on PC. By viewing your current location, you are deemed to have understood and agreed to this content.



一般公開エリア:チョドゥ橋:438m / 約438m徒歩10分

満湖橋:716m / 約716m徒歩15分
ハイキングコース:ハンゲ海ギル(約2.5km/1時間30分)
トイレ:あり
利用可能な設備:【インフラ】

青子タワー、釣り公園、吊り橋など



【便利な施設】

トイレ2か所、スーパー2か所など。

0 Comments
Photo Subject

New Post


New Comments


Facebook Twitter GooglePlus KakaoStory KakaoTalk NaverBand