Gyeongju Gyerim Forest (경주 계림)

Korea Tourist Attractions

1. Please comment if there are any places you would like to visit. We will post pictures and detailed maps.

Gyeongju Gyerim Forest (경주 계림)

stocking 0 35 0 0
GYEONGSANGBUK-DO WEATHER
鶏林の森は瞻星台展望台と月城の間に位置しています。この森には、なだらかな丘陵や森の北西部の小川沿いにケヤキやヤナギの古木が生い茂っています。伝説によると、この森は慶州金氏の創始者であるアルジの誕生をめぐる神話と密接に関係しています。そのため、国の史跡第19号に指定されています。

伝説によると、タルヘ王はシリムの森の奥深くから鶏の鳴き声を聞いたという。ホゴン宰相が調査のために派遣された。到着すると、金の箱がぶら下がっている木の下で雄鶏が鳴いているのを見つけました。ホゴンはすぐに発見を王に報告し、王は金の箱を宮殿に持ち込むように指示しました。王様が箱を開けると、中には小さな子供、キム・アルジが入っていました。以前は「シリム」または「グリム」と呼ばれていたこの森は、「ゲリム」(「ゲ」は鶏の意味)として知られるようになりました。鶏林という名前は新羅王国を指すこともありました。

アルジは国王の養子となったが、王位はパク家のパサ国王に引き継がれたため、王位に就くことはなかった。金氏は数年後のネムル王の戴冠により王家の血統となった。

金アルジの誕生を記した碑は朝鮮王朝純祖3年に建立された。新羅の王城の近くに位置するこの森は、新羅の王族金氏の最初の祖先の神秘的な出生地として今でも深く崇められています。大陵苑と鶏林、半月城を結ぶ道沿いに咲く黄色い菜の花は、森の幻想的な雰囲気をさらに高めます。
Day off N/A (Open all year round) Opening day
Experience guide Age of use
Hours of use Ask • 1330 Travel Hotline: +82-2-1330
(Korean, English, Japanese, Chinese)
• For more info: +82-54-779-8743~8759
Di sản Receive
Parking lot When should you use it?
Stroller rental none Pet none
Credit Source KOREA TOURISM ORGANIZATION
Address Gyo-dong, Gyeongju-si, Gyeongsangbuk-do

STOCKZERO does not store any data regarding current location information. We simply use OpenStreet's source code to show it to our customers. The location may not be accurate on PC. By viewing your current location, you are deemed to have understood and agreed to this content.

入場料:無料
トイレ:あり

0 Comments
Photo Subject

New Post

New Comments

Facebook Twitter GooglePlus KakaoStory KakaoTalk NaverBand